پرش لینک ها

استراتژی واتاق فکر

گفته می‌شود کیفیت تصمیم مدیران، جایگاه آتی کسب و کارشان را مشخص می‌کند. تصمیمات استراتژیکی که اولویت کسب و کارشان را مشخص می‌کند. تصمیماتی که بر اساس تحلیل رفتار مصرف‌کننده، رقبا، روند بازار، شایستگی‌های کسب و کار و سایر ابعاد آن است.

در اتاق فکر اکسیر استودیو به سوالات زیادی پاسخ داده میشود همچون:

  • آیا فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ شما نتایج مناسب داشته است؟
  • چه اهداف و شاخص‌هایی(KPI) برای کسب و کار شما مناسب است؟
  • آیا شما به صورت صحیح از شبکه‌های اجتماعی، سئو، تبلیغات، محتوا و دیگر موارد برای رسیدن به مخاطبین هدف خود استفاده می‌کنید؟
  • آیا بودجه بازاریابی شما متناسب با اهداف کسب‌وکار(و رقبایتان) تنظیم می‌شود؟
  • آیا رو به جلو می‌روید یا از رقبا جا مانده‌اید؟
  • بنچمارکینگ در صنعت شما کاربرد دارد یا خیر؟

پاسخ ها مسیر را نشان میدهند و در نهایت این استراتژی بازاریابی دیجیتال شماست که تصمیمات بعدی را مشخص میسازد.

امیدواریم هوشمندانه با مهره های ارزشمندی که در این مسیر ما راهمراهی می نمایند برترین نتیجه را برای کسب وکار شما به ارمغان آوریم.

مزایای استراتژی دیجیتال مارکتینگ

  • بهره‌وری بیشتر کمپین‌های بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغاتی
  • جذب و تغذیه بهتر لیدها و افزایش نرخ تبدیل
  • خوشنودی و رضایت بیشتر مشتریان
  • افزایش هوشمندی کسب‌وکار
  • بازگشت سرمایه و سودآوری بیشتر

فرآیند تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای تدوین یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب ۴ مرحله لازم است. در نهایت نتیجه این اقدامات خروجی مناسب برای کسب و کار شماست.

تحقیقات بازار

  • تحقیقات بازار دقیق و به‌روز تفاوت را ایجاد می‌کند. بدون انجام این کار، شما مبلغ بسیاری پول و زمان زیادی را صرف ارائه‌ی محصول اشتباه با قیمت اشتباه حاوی پیام اشتباه به مشتری اشتباه می‌کنید. در این مرحله دو بخش مورد توجه است:

تحلیل و برنامه ریزی

  • در این مرحله اطلاعات به دست آمده، تحلیل و ترکیب خواهند شد. استراتژی دیجیتال مارکتینگ مسیری جذب مخاطب تا تبدیل وی به مشتری را شامل می شود. برنامه ریزی برای موارد مختلف از جمله بخش بندی کانال های بازاریابی، بخش بندی مشتریان، محصولات و خدمات، قیمت گذاری، پروموشن ها و فرآیندها انجام می شود.

اجرا

پس از اقدامات بالا، نوبت به اجرای برنامه‌ها به وسیله انواع مختلف بازاریابی می‌رسد. اجرای درست هر کدام از موارد زیر به صورت یکپارچه و در قالب یک برنامه منظم منجر به نتایج خوبی می شود.

 

 

اندازه گیری نتایج

  • برای موفقیت در بازه طولانی، باید شاخص‌هایی تدوین و روند رسیدن به این شاخص‌ها به صورت مداوم بررسی و بهینه شود.
  • برای تحلیل اطلاعات و داده های به دست آمده از ابزارهای به روز استفاده خواهد شد. داشبوردهای مدیریتی مخصوص طراحی و ساخته می شود و گزارشات هفتگی و ماهانه به مدیران ارائه می شود تا از اجرای روند استراتژی دیجیتال مارکتینگ آگاه شوند.